flyttstäd
Är det dags att flytta?
Slipp städstressen och låt oss sköta det, vi erbjuder alltid RUT-avdrag, det innebär att du sparar 50 procent av arbetskostnaden. Dessutom erbjuder vi även besiktningsgaranti på hela 72 timmar alltså tre dagar, det innebär att om det är något som behöver fixas så gör vi ett kostnadsfritt återbesök och åtgärdar det inom tidsramen angiven ovan.
Nedan beskrivs vad som ingår på flyttstädning och vad som inte ingår, samt vilka tillval du kan lägga till.
Kvalitet
Lulestäd ansvarar för att erbjuda en högkvalitativ städning.
Vi eftersträvar att alltid
erbjuda dig som kund en högklassig service och en smidig process genom
flyttstädningen. Du som kund kan alltid förvänta dig att vi hör av oss då städning
påbörjas, avslutas och ifall något avviker.
Miljö
Lulestäd strävar efter att minska miljöavtrycket i verksamheten genom att
prioritera miljövänliga städmedel framför tunga kemikalier. Vi utvecklar ständigt
nya tekniker och investerar i maskiner som ska minimera användningen av ändliga
resurser såsom vatten och el.
Säkerhet
Lulestäd ansvarar för att behandla dina personuppgifter i enlighet med GDPR och
övriga lagstiftningar som reglerar detta. Du som kund kan känna dig säker med att
dina uppgifter behandlas säkert och av bestämda rutiner för detta.
Vad ingår i flyttstäd?
- Dammsugning och moppning av golv
- Rengöring av golvlister, dörrar, elkontakter, lysknappar
- Rengöring av karmar, fönsterbrädor samt målade ytor
- Avdamning av väggar
- Rengöring av garderober, in- och utvändigt (om de är tömda)
- Rengöring av element
- Rengöring av luftventiler
Fönsterputsning och rengöring av fönsterkarmar (observera att endast insida görs
under vinterhalvåret)
du som kund ansvara för
-
Fläckar som inte tas bort genom avtorkning på fönster och golv ansvarar du för då Lulestäd inte skrapar på grund av skaderisk för ytan.
-
Ugnsplåtar städas ej
-
Frys ska vara avfrostad då städning påbörjas för att underlätta städning
-
Möbelfritt
-
Fönsterputsning görs endast på insidan under vinterhalvåret (November-April) på grund av kylan.
villkor
-
Priset vi utger i offert avser en normal nedsmutsad bostad. Då vi bedömer att
städuppdraget är mer tidskrävande än beräknat meddelas detta till dig som kund innan
städuppdraget påbörjas eller vid eventuell visning i samband med nyckelöverlämning.
Vi strävar alltid efter att komma överrens om en ny lösning med dig som kund för att
kunna fortskrida uppdraget. Lulestäd förbehåller sig rätten att frångå offererat pris för
att fortskrida uppdraget i överenskommelse med dig om ett nytt pris. -
Eventuella klagomål behöver inkomma till oss senast 72-timmar efter utförd städning
och att vi ska kunna behandla detta genom besiktningsgarantin som ingår. Om inga
klagomål inkommer inom 72-timmar betraktas uppdraget som godkänt. -
Avbokning ska meddelas senast 48 timmar innan städningen påbörjas om inget annat är
förbestämt. Vid avbokning inom 48 timmar innan städning förbehåller Lulestäd rätten
att debitera 50% av offererad summa. -
Lulestäd ansöker om RUT-avdrag från Skatteverket efter fakturering. Vid avslag för
skattereduktion från Skatteverket efter ansökan ansvarar kund för betalning av
reduktionen. Det är därför bra att alltid kontrollera ens utrymme för skattereduktion hos
Skatteverket innan bokning.
fakturering
-
Fakturan för det offererade priset skapas en dag efter utfört uppdrag. På fakturan framgår
beräknad skattereduktion och summan som kvarstår samt betalningsuppgifter och
förfallodatum. Vi erbjuder alltid 10-dagars kredittid på våra fakturor. Möjliga leveranssätt är
digitalt via Kivra eller e-post. Om det inte finns möjlighet att fakturan skickas digitalt kan vi
leverera via post. Ange alltid faktureringsadressen då du önskar att fakturan skickas genom
post.