top of page
  • Vilka betalningssätt erbjuder ni?
    Vi fakturerar främst via kivra med 30 eller 14 dagars betalningstid efter utförd tjänst. Vi är kontantfria och våra betalningssätt på fakturorna är antingen via bankgiro eller swish. Vid de fall då du inte har kivra skickar vi fakturan antingen via mail eller post baserat på ditt önskemål.
  • Hur vet man vad som ingår i en hemstädning eller flyttstädning?
    Självklart ger vi dig en tydlig förklaring om vad som ingår innan du genomför bokningen. Vid frågor efter bokning är du mer än välkommen att kontakta oss så besvarar vi alla dina funderingar. Då kontinuerlig hemstädning begärs gör vi alltid ett hembesök innan för att säkerställa att vi fastställt dina önskemål och förväntningar för att också erbjuda dig den bästa möjliga upplevelsen.
  • Kan man vara hemma medan ni städar?
    Självklart är det ditt val då du själv äger bostaden. Vi rekommenderar dock att erbjuda våra anställda arbetsro för att städningen ska bli toppenbra.
  • Hur hanterar ni kundernas personuppgifter?
    Vi förklarar alltid för dig som kund varför vi begär en viss personuppgift och du kan som kund känna dig säker med hanteringen av dina personuppgifter då de endast används för fakturering. Uppgifterna hanteras självklart i enlighet med GDPR.
  • Hur funkar det med om- och avbokningar?
    Vi är flexibla med både om och avbokningar, dock behöver vi säkerställa att vi använder arbetstiden effektivt för att hjälpa så många kunder som möjligt inom en rimlig tidsram. Om man avbokar inom 24 timmar före bestämd tid debiteras 50% av priset, skulle man avboka inom 12 timmar debiteras 70% av priset. När det gäller ombokningar så görs det fritt så länge man gör sin ombokning 24 timmar innan bokad tid.
  • Har ni någon uppsägningstid?
    Nej, vi har ingen uppsägningstid och man kan när som helst lämna genom att inte boka fler städtider. Däremot är vi måna om att du som kund alltid ska vara nöjd med oss och därför försöker vi komma på olika lösningar för att få dig nöjd innan du tar beslutet att lämna oss.
  • Hur fungerar det med RUT-avdrag?
    RUT-avdraget är en skattereduktion på alla hushållsnära tjänster. Med RUT-avdraget kan du reducera arbetskostnaden med 50% och varje individ i Sverige har rätt att få RUT-avdrag för ett belopp på 50 000 kr per år. Det är inget du själv som kund behöver ansöka om i förväg utan det gör vi som städfirma hos Skatteverket genom att ange ditt personnummer och vilken tjänst vi erbjudit dig. Det är dock din skyldighet att ta reda på om du är berättigad RUT-avdrag och hur mycket som använts för respektive år, detta kan du ta reda på enkelt genom att kontakta Skatteverket. Observera att dödsbon inte har möjlighet att nyttja RUT-avdrag. Vill du veta mer om RUT-avdrag? Kika på Skatteverkets hemsida: https://skatteverket.se/privat/fastigheterochbostad/rotarbeteochrutarbete/safungerarrutavdraget.4.d5e04db14b6fef2c866097.html
  • Om man är ny, kan man boka via ert bokningssystem?
    Vi önskar att du som ny kund kontaktar oss via våra kontaktuppgifter för att vi ska få en bild av ditt behov och om du har några specifika önskemål som vi behöver ha i åtanke. Det är även viktigt för att du ska få en prisuppgift innan din bokning. Därefter är du som befintlig kund alltid välkommen att använda vårt bokningssystem.
  • Har ni någon garanti på era flyttstädningar?
    Självklart har vi alltid 72h garanti på våra flyttstädningar.
bottom of page